armbandjes, armbandjes, armbandjes

25 oktober 2018 - Lesbos, Griekenland

Reisverslag woensdag

Kalimera! Deze ochtend startten we om 09.30 uur met Geestelijk voedsel uit Efeze 6, met daarna verse tosti’s (dankjewel Marinka) en een rijkgevulde tafel (dankjewel Marianne) terwijl we genoten van een heerlijk zonnetje. Ja we treffen het met het weer. Drie dagen regen voorspeld, tot nu toe alleen maar zon en een keer een paar druppeltjes regen.

Deze ochtend gingen we met een paar dames de vrouwen van Section C verblijden met heeeeel veel kraaltjes en materialen om sieraden te maken. We werden hartelijk begroet door de ‘Sisters’ die blij waren om ons weer te zien. Ook de Griekse wacht was blij om ons te zien en begroette ons met het gebruikelijke ‘Hello Survival Team!’.  In de New Arrivals ging de andere helft van ons team ook  armbandjes maken met de jongeren aldaar. Zij waren zeer enthousiast - de rest van de dag hebben zij niks om te doen - dus leuke afleiding is meer dan welkom. Morgen zeker terug!

Om kwart voor twee zaten we aan onze fantastische lunch pakketjes, even uitrusten tussen de olijfbomen in het zonnetje. Hmmm. Waarna we met frisse energie naar Olive Grove gingen. Boxjes aan, mee zingen en dansen en knallen maar. Deze middag gingen we dansen en zingen waarna we verschillende activiteiten hadden voor de kinderen. Tot slot nog even naar de minderjarige jongens bij Section B om weer andere armbandjes te maken; van Parakoords.

Onze evaluatie hielden we bij het Romeinse aquadact, het vinden was nogal interessant (bordjes die we bijna misten), weg rijden nog heftiger (één van de auto’s kon bijna niet meer tegen de helling op komen). Maar, het uitzicht was prachtig en tijdens de evaluatie hadden we een interessant gesprek over het nut van onze feestweek en het moraal dat we mee willen geven. Terug gekomen thuis bereidden we ons voor op morgen, waarna we de beste pizza’s van Lesbos aten.

Om kwart over acht wederom terug naar het kamp, waar blije kinderen “Cinema, cinema” ons tegemoet komen rennen. Vanavond gingen Corina, Marinka en Marianne de  clown(s) uithangen. De Sharkdans zit er erg goed in bij de kids, zelfs al het geluid weg valt! Ook The Weels on the Bus en Aramsamsam zijn favoriet! Na een filmpje van Buurman&Buurman en Shan het Schaapje wederom de Champions League voor de ‘grotere kinderen’. Toen de volwassenen dit gingen kijken, kregen we nog een ‘preek’ van Hanneke. Men voelde er een positieve wind door het kamp heen waait… Wat een compliment, daar worden we blij van! 22:15 uur… Tijd om naar huis te gaan en alle indrukken te verwerken. Na nog een compliment van onze Costas (de verhuurder) kon ons dag niet meer stuk. Hard brullen we met Mamma Mia mee (ook Erwin). Wat een dag.

Morgen staat ons weer een lange feestdag te wachten, waarin we een bijzondere boodschap willen meegeven d.m.v. drama. Het einde is al in zicht, raar zeg. We willen zo veel mogelijk eruit halen wat er nog in zit! Kali niegta allemaal!

Corina & Judith

1. Opa en oma:
    25 oktober 2018
    Hallo,
    Leuk om te lezen en de foto’s te bekijken, zo kunnen we mee genieten van jullie activiteiten .
    Marianne 🤡 gefeliciteerd met je moeder !
  2. Lydia Bakker:
    25 oktober 2018
    Wat een mooi compliment! Kostbaar dat jullie aanwezigheid zo ervaren wordt.